Razvoj poslovne online strategije
Digitalno brendiranje zahteva primenu strategija pravilno izdefinisanih i prilagođenih prema potrebama kompanije.
Jedno od najboljih praktičnih rešenja kada govorimo o implementaciji korporativne i biznis strategije predstavlja “Lista usklađenih ciljeva” odnosno “Balanced Scorecard”. Ova lista se zasniva na korišćenju strateških analitičkih rešenja kao što su:
PESTLE ili PESTEL analiza
Prvi korak u analizi digitalnog okruženja kada pričamo o razvijanju Vašeg prisustva na tržištu jeste “PESTLE”, ili “PESTEL” analiza. Ovakav vid analize je koristan iz nekoliko razloga. “Pestle” analiza pomaže pri uočavanju poslovnih i/ili ličnih mogućnosti koja se mogu primeniti na poslovanje. Omogućava kompaniji da na vreme uoči određene probleme koji imaju potencijala da dovedu do neuspeha reklamnih kampanja, ili pravilne implementacije digitalnih strategija. Ova analiza takođe pomaže vašoj kompaniji prilikom ulaska na novo tržište, region ili u neku novu zemlju. Glavni cilj ovakve digitalne analize jeste prepoznavanje i ukazivanje na kritične faktore koji bitno utiču na sadašnjost i budućnost preduzeća.
SWOT analiza
Swot analiza je dobila takav naziv jer je njena osnovna ideja omogućavanje razvojnog ponašanja. Swot analiza omogućava prepoznavanje pozitivnih i negativnih faktora i daje mogućnost da se na njih blagovremeno utiče. Ovakav vid analize se u svetu digitalnog marketinga primenjuje kako bi se utvrdilo gde se u sadašnjoj situaciji kompanija nalazi, koje su joj glavne prednosti i slabosti, ali i kakve su joj šanse i koje su prepreke za postavljanje budućih ciljeva.
Uz “swot” analizu otkrivamo sledeće:
Šta kompanija radi bolje od konkurenata prilikom marketinških kampanja, ali i generalnog razvoja brenda
Šta Vaši konkurenti rade bolje od vas
Da li se postojeće mogućnosti koriste na adekvatan način
Kako Vaša kompanija treba da reaguje u spoljašnjem digitalnom okruženju

Benčmarking
Definicija “benčmarking” strategije je proces poređenja proizvoda, usluga i procesa u odnosu na najjače konkurente i lidere oblasti. U digitalnom okruženju to je veoma bitna strategija jer uz njenu pravilnu primenu šanse za pravilnim razvojem vašeg brenda u digitalnom okruženju su zaista velike.
Ova savremena metoda se temelji na upoređivanju sa drugim kompanijama kako bi se iz toga izvukle analize ponašanja same poslovne organizacije.
Projektni menadžment
Digitalni projektni menadžment podrazumeva poznavanje Vaših digitalnih ciljeva, kako ćete ih ostvariti, koji su resursi digitalnog okruženja i koliko će biti potrebno vremena da se postigne određeni cilj. Jedan od ciljeva projektnog menadžmenta je da osigura uključenost tima u projekat kako bi cela kompanija bila svesna svrhe projekta. Ovakav vid discipline je organizovan način upravljanja digitalnim marketinškim projektom od njegovog početka do definisanog kraja.
Zbog čega je upravljanje digitalnim projektima važno?
Bez koncepta upravljanja projektima, razvoj digitalnog projekta bi bio haotičan. Glavni cilj projektnog menadžmenta jeste da svi unutar projekta znaju njihove zadatke koji su od presudne važnosti za uspeh projekta.
ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA
Prilikom sprovođenja primarnog istraživanja možete prikupiti dve osnovne vrste informacija: istraživačke ili specifične. Istraživanja digitalnog tržišta se zasnivaju na kampanjama u kojima se prikupljaju informacije od male grupe ispitanika, od kojih se traže duži odgovori na pitanja koja su strategijski postavljena a koja će nam doneti bitne informacije o trenutnom stanju Vaše kompanije i/ili proizvoda.
Specifična istraživanja se rade po preciznom obimu i koriste se za rešavanje problema koje je istraživačko prikupljanje informacija identifikovalo. Prilikom istraživanja potrebno je ustanoviti kako će se ispitivati ciljane grupe: da li elektronskom poštom, telefonom ili ličnim intervjuima. To je korak za koji zajedno donosimo odluku kako bismo ustanovili koja je Vaša primarna ciljna grupa. Nakon toga se pristupa krojenju strategijskog rešenja koje će nam prikupiti bitne informacije za sve buduće reklamne kampanje.
TARGETIRANJE
Targetiranje potencijalnih klijenata
Usko ciljani profili ljudi na osnovu ličnih interesovanja i društvenog statusa
Bitan korak u kreiranju bilo koje marketinške strategije jeste targetiranje potencijalnih klijenata, odnosno definicija ciljnih grupa.
Ciljna grupa predstavlja skup potrošača i organizacija koje će najverovatnije kupiti Vaš proizvod ili angažovati vas za određenu uslugu. Pravilnim targetiranjem usmerava se budžet Vaše kompanije na određenu grupaciju ljudi radi povećanja šansi za povratkom uloženih materijalnih sredstava i pravilnim razvojem kompanije. To ne znači da biste trebali da zapostavite sve ostale ciljne grupe, već da najveći deo novčanih sredstava uložite u određene kampanje koje targetiraju ciljne grupe za koje se smatra da spadaju u kategoriju koja će najverovatnije započeti saradnju sa vama.
Da biste odredili koja je Vaša ciljna grupa potrebno je da se upitate sledeće:
- Za koji problem Vaša usluga i/ili proizvod nudi rešenje?
- Koja ciljna grupa Vaših potencijalnih potrošača/klijenata ima takav problem?
ANALITIKA
Stručna analiza prikupljenih podataka je ključ uspeha reklamnih kampanja.
Razumevanje podataka kao što su pol i godište Vaših potencijalnih klijenata vam otvara vrata ka izuzetno direktnom i fokusiranom targetiranju budućih kupaca. Daljom analizom polja interesovanja mogu se ustanoviti i isplanirati sledeći koraci u trenutnoj ili u budućim reklamnim kampanjama. Ukoliko se Vaša kompanija bavi izradom školskih rančeva, onda je definitivno pametan potez izabrati roditelje dece školskog uzrasta za ciljnu grupu, zar ne?